lördag 28 januari 2012

FacebookZombies

Snart tror jag att vi västvärldskommunikationsfreak till folk förvandlas till zombierobotar som har stängt av de riktiga känslorna. Som endast lever för och om vi blir bekräftade av andra, som inte ens är med en med sitt kött och blod, just i denna stund. Jag tycker det känns så himla tragiskt och ledsamt. Jag är verkligen inget undantag och stundtals kan jag ångra min uppgradering till en sk. "smartphone", då hela "världen" ligger ständigt i min jackficka. Vad är det som gör att vi hela tiden vill vara ajour med omvärlden? Jag försöker koppla bort ibland, men sedan börjar det klia i fingrarna och via t ex Facebook måste jag kolla vad som hänt "alla andra" den gångna förmiddagen. Visst finns det fördelar också - såklart.

Men man bör nog försöka koppla ifrån ibland ändå.


Inga kommentarer: