söndag 29 januari 2012

Att kläcka

Mittemellan söndagens flängaruntochgöraalltochinget och Söta S simskola, så sitter jag här och försöker vara kreativ till en sak på jobbet. KREATIV. Ni hör ju. Ordet är så vackert i mina öron, men fastnar någonstans i mig mellan hörselgången och svalget. För det kommer fasenimej inte ut något som helst kreativt från min mun eller fingrar. Skallen känns tom(are) och tankarna stilla. Jag kommer på 101 olika saker att göra istället (som att skriva här). EXAKT samma sak som när jag pluggade (i ett annat decennium). Jag hann alltid med nöd och näppe lämna in eller plugga klart till något prov eller senare tenta.
Sen det här med att komma med idéer, konkreta sådana alltså. Jag vet inte vad det är, men jag är ingen som helst idéspruta... Jag beundras de som kläcker idé efter idé som den självklaraste sak i världen. Jag tycker liksom inte att jag har något att komma med och det hela låter ju som någon slags självförtroendekris, men nej det tror jag faktiskt inte.
JAG KOMMER BARA INTE PÅ`T!

Inga kommentarer: