söndag 18 mars 2012

Jag i ett nötskal

Som de flesta andra är jag är en människa med många olika sidor. Motsägelsefulla sidor oftast... Alltså, jag är i grunden en ganska lat och bekväm människa, har inte så höga krav på mig själv direkt. Å andra sidan så är jag en otroligt rastlös själ och fastän jag helst av allt skulle vilja sitta å lösa korsord i solen en hel dag så börjar det klia innanför skinnet och jag bara MÅSTE göra något. Gärna något "nyttosamt" som att rensa ett avlopp. Innan jag kan sätta mig ner och omfamna min lathet måste jag alltså "varit duktig" först. Drygt. Onödigt. Dumt. Men så funkar jag.
Så. Idag har balkongen blivit vårfin, jag har knäskurat betonggolv och trätrall och drillat barnarbetare att skura balkongskydd och räcke.
Nu. Ute har blivit kallt och ork till korsordet finns inte kvar.

Status quo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Suck, jag har samma duktighetssyndrom... även om jag ligger hemma sjuk tänker jag att jag borde åtminstonde passa på dammsuga innan jag kan vila... helt hopplöst ;-) /P