måndag 26 mars 2012

Min strand

Nu har jag drömt flera gånger den senaste tiden om denna strand. En fantastisk plats på andra sidan jorden. Jag drömmer att jag går och går i den lena sanden.
Snart är det 10 år sedan jag var där. Men jag kommer fortfarande ihåg känslan där, just då. En tid av kravlöshet och vissheten att allt var möjligt. Min tid nu är också fantastisk såklart, med alla mina fina runt omkring och livet har ju fått en helt annan betydelse, speciellt efter att man har fått lyckan att bli mamma. Till och med en mallig ibland.
Men den där känslan av att världen ligger för ens fötter, den har suddats ut.
Är det att bli vuxen? Allt ansvar och förpliktelser man har gentemot andra och en själv kan ibland kännas övermäktigt tycker jag. Det kanske är då jag åker dit i drömmen igen. För att andas.


1 kommentar:

Vanilla sa...

Wow, vilka härliga bilder! :-)