måndag 25 juni 2012

Att få vara lyxigt lat (och smart?)

Vi har sedan några månader tillbaka prenumererat på en matkasse. En av de mest kända, Linas Matkasse (barnkassen). Tycker väl att recepten har varit sådär, kanske lite för "vanliga" i min smak, men ändå helt ok och lättlagat framförallt. Det mesta är ekologiskt och det har varit fina råvaror. Oftast har det också räckt till matlådor. Barnen har tyckt att det varit jättespännande att en främmande kille har plingat på vår dörr och lämnat stora påsar med mat varannan måndag. De rycker, plockar och tittar på maten ur påsarna och tar genast fram receptboken som medföljer Sedan har vi kört lite "halv åtta hos mig" med betygsättning när vi kört de olika maträtterna i 5 dagar. Att någon annan tar fram lite nya recept och att få varorna hemkörda är guld värt, speciellt för mig eftersom det oftast är jag som handlar och ska hitta på och laga maten på vardagarna eftersom jag är hemma först. Så. Matkassen regerar nog här ett tag till.
Mat är en av livets bästa ingredienser men ibland behöver man lite hjälp för att hålla kryddan vid liv.

Inga kommentarer: