måndag 2 juli 2012

Konsten att skaffa sig en låååång semester

Japp. Första semesterdagen själv med barnen. Ja, ni hör ju. Semester + själv med barnen = rimmar himla illa. Jag har världens bästa kids. Såklart. Det har väl alla? De är verkligen goa.
Öronen dock. ÖRONEN. Hör vad de vill höra. Min käft glappar ur led snart av allt tjat. Jag har blivit den mamman (som alla blir till slut?) som tjatartjatartjatar. Gör si gör så. Sluta bråka. Städa nu. Borsta tänderna.

Nyss kom Lilla A ut från sitt rum med två låtsas plastäpplen. Under tröjan. - Mamma mamma titta på mina stora brööööööst!
Skratta eller gråta det är frågan ibland.

/Mamman med myggbetsbrösten och den höga gälla rösten

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också ha semester NU!!! Saknar dig på jobbet, men njut du bara... ;-) stor kram /P