måndag 20 augusti 2012

För allas trevnad

Det har varit främmande karlar i vårt hem idag. Som har kollat element och värmesystem. Tror jag. Jag var hemma själv och helt plötsligt har jag förvandlats till en främling i mitt eget hem. Det finns inget värre än att ha "främmat" som ska fixa och greja i hemmet, hantverkare, rörmokare eller sotare. Det är som om jag har ett slags kollektivt ansvar för allas trevnad runt om mig. Att ställa hurtiga frågor, kommentera vädret eller ha ångest över om man ska fråga om de vill ha kaffe eller ej. Jag antar att de helst bara vill göra sitt jobb. Ifred. Utan någon osalig ande bredvid som stelt leende matar på med artighetsfraser. Suck. Ibland borde jag bara give myself a break och ja, kanske slappna av lite mer. Men hur fan blir det med kaffet då?

Inga kommentarer: