onsdag 5 september 2012

Veckans magont

 Den där Rut är bra att ha till mycket. Jag tycker absolut att människor ska ha möjlighet att köpa hushållsnära tjänster och därmed skapa arbetstillfällen åt andra och kanske göra sig själv en tjänst. En slags win-win situation. Men. Jag får ont i magen, av förslaget om att läxhjälp ska kunna fås med RUT-avdrag. Jättejätteont i magen faktiskt. Ett fantastiskt fint sätt att öka klassklyftorna och försumma rättigheterna för barn att ha likadana förutsättningar att klara skolan. Tänk om tänk rätt. Innan magsåret spricker.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/laxhjalp-ett-tecken-pa-misslyckad-skolpolitik_7476122.svd

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Jag håller helt med dig. Jag får också ont i magen.

Dessutom tycker jag att alla föräldrar borde ta sig tid och sitta ner med sina barn och hjälpa dem med läxorna istället för att anlita någon utomstående till det!

Malliga mamman sa...

Verkligen!