måndag 15 oktober 2012

Tappat smöret och sålt brödet...eller hur 17 man säger

Inspiration sökes. Till vadsomhelst. Jag är hemma och vabbar med Lilla A. Hon sover nu och mamman borde njuta av lugn och tystnad. Förut när hon var förkylningsgnällig så önskade jag att hon skulle få sova en stund. Nu har hon sovit i snart 2 timmar och jag vill inget hellre att hon ska vakna. Lustigt det där. Försökte måla lite med mina gamla akvarellfärger. Det blev några fulångestladdade streck utan mening. Försökte göra en läcker omelett. Det blev en flytande massa med bränt skal. Försökte gå ut och hämta posten. Orkade inte snöra på mig skorna. Försökte ringa en kompis. Ingen hemma. Försökte skriva lite. Blev endast ett helt totalt ointressant och meninglöst inlägg.

1 kommentar:

Vanilla sa...

Åh, jag behöver också inspiration idag! Mammalivet är underbart när man har saker att GÖRA, men att gå hemma en hel dag gör mig tokig! Jag vill gärna ha hem mannen min och fortsätta helgen istället...

Själv kan jag inte ta tag i det eftersom jag har en liten busunge på snart tio månader hemma, men mitt tips till dig är att greja med foton! Sätta in i album, kanske scrappa. Det kanske Lilla A tycker är roligt att hjälpa till med?

Kramar