söndag 17 mars 2013

Helgen som blev


I helgen hade vi planer som gick i stöpet. Så tråkigt. Helt plötsligt så hade vi två dagar med absolut NOLL planerat. Självklart hade jag föredragit att äntligen hälsat på våra vänner för ett par dagar men ÄNDÅ, vad gött det det är att bara VARA! Det kan ju bli värsta antiklimax när det inte blir som man tänkt, men på något sätt lyckades jag vända mina spruckna förväntningar till något bra. Framför allt MASSOR av tid att bara vara med barnen. Att ta sig tid. Kryddat med det sedvanliga bråket och tjatet såklart, men man ser på de små att de uppskattar att man sitter ner med dem och pärlar, ritar och pratar, utan någon tid eller måsten att tänka på. Eller bygger med lego. Det bästa av allt? Att den inte är slut ännu! Nu korvgrillning i vårvintersolen. Om nu bara det där jäkla rymdskeppet vill bli färdigt...

Ihärdig pappa

Musiklyssning i leoparddräkt är gött tycker Lilla A. -VA!?! Jag hööööööör dig inte mamma
- JAG LYSSNAR PÅ MUSIK!

Låååååångfrukost med pannkakor och tidning

Vicka på lösa tänder är något man kan ägna sig åt när man inte har något särskilt att göra.
Snart är smilet glest och visselvänligt.

1 kommentar:

Vanilla sa...

Vad mysigt det låter! :-)

Sv: Vad du är poetisk min vän! Så är det verkligen från parkhäng till altanhäng! :-) KRAM