tisdag 2 juni 2009

Dumsnål fåfänga

Amen vaaaad?!? Kan någon binda fast mina händer-NU! Nu har jag varit och pillat och duttat med saxen på min stackars lugg...Resultatet? Rabiat extremfeminist med hitlerjugend lugg. Inte nog med det. Jag har slingat håret också. Just det. Slingat. Med hätta som man gjorde under nittiotalet. Massa massa små små slingor. Fan. Det tog nästan två timmar bara att få ut de slitna hårtestarna med virknål genom den svettiga hättan. Dessutom kommer jag att få leva i celibat resten av mitt liv. Jag kom ut till vardagsrummet till Stora A för att fråga om han kunde hjälpa mig med slingorna på bakhuvudet. Iförd mina tjusigaste menstrosor, midjekort minimini cerise t-shirt och med en lustig mösshätta tajt runt mitt stora huvud. En liten rosett under hakan.
Stora A gapade med munnen först. Sedan. Kom. Asflabbet. Tårarna och sedan säkert tvivlen om han verkligen valt rätt livspartner-suck. Resultatet? Zebrarandigt torrt hästhår.
Känner mig snygg. På lördag ska jag åka till London.
Jag kommer garanterat inte komma genom tullarna. Shit.

Inga kommentarer: