torsdag 27 augusti 2009

Blivande modeblogg

Hm. Jag har fått ett nytt jobb. Jippy mig. Detta innebär en omfattande uppdatering av min garderob. Jag ska bli en kontorsråtta och kommer att kunna klä mig i snygga kläder (om jag vill) och det vill jag ju såklart. Noppiga tröjor, skrikiga tunikor, sladdriga tights, tveksamma toppar, minimala jeans samt sunkiga koftor är godbitarna som nu trängs bland mina 5 ombyten. Dessutom kan man ju inte ha samma outfit mer än 1 dag, eller hur? Så detta är anledningen jag har blivit en housewife-nätshoppare. Såååå smidigt liksom. Bara klick klick klick och inom en vecka har man en ny garderob utan att behöva trängas, binda fast barnen, svettas och ha provrumsångest.
Internet ÄR himmelriket. Så måste det vara. Jag uppdaterar om en vecka när mina paket har kommit...

...om jag hinner mellan ångeststön, suckar, lite grin samt betalning av saftiga fakturor (det känns ju som det är gratis när man klickar som bäst)
Nä, VAD och HUR MYCKET HAR JAG GJORT!?! Ångest=my best friend...

PS Shoppa aldrig vid PMS-status

3 kommentarer:

Grisunge sa...

Men hörru, med tanke på ditt nuvarande jobb så borde det väl ändå finnas en del godbitar i graderoben också : )
Underbart du hade skrivit om A också...
Kram grisungen

Malliga mamman sa...

nöff nöff pöss

Vanilla sa...

Grattis till jobbet! :-)

Åh, jag behöver också en ny garderob, kunde du inte ha klickat lite åt mig också? Ska bli jättespännande att se när Malliga mammans blogg förvandlas till modeblogg och vi får se dina nya kläder! :-) Kram