tisdag 25 augusti 2009

Grinig gumma

Grottmänniskor. Vad är det som gör att det känns ok att spotta överallt, inne som ute? Jag bara undrar. Ok, om man snorspottar i gräset under en löpartur eller liknande men i trapphus, inne på tågstationer, i varuhus...not so okey. Ok? Hör ni det era losklosers!?! Jag kanske börjar bli gammal. Jo, så är det nog. På trappan ner till tvättstugan satt det två smygrökande samt kära tonåringar och sällskapade. Tja! utropade de glatt (hånfullt?) och jag pep fram ett lite tantnervöst och mycket kort Hej... När jag kom ut från tvättinrättningen igen var de borta, troligen borthånglade någonstans, då suckade jag djupt över att de lämnat två fimpar i trappan och tog med mig dem och slängde (jag tog upp dem mellan två maskrosblad och tvättade händerna sedan, man är ju inte galen, va!). Dagens ungdom alltså-gaah.

4 kommentarer:

Vanilla sa...

Hjälp vad du uppdaterar! I like it! :-) Kram

Malliga mamman sa...

Hjälp!

Anonym sa...

Maaaammmmaaa Emmmmaaaaa

Anonym sa...

Det gick det gick det gick!!!! Nu ska jag kommentera jämnt!!! : ) Puss