fredag 7 augusti 2009

Malliga gurun

Jag lever som jag lär...ytterst sällan men ändå. Men idag tog jag faktiskt tillvara på dagen med flit. Som ett litet experiment om jag verkligen kunde få en kul dag endast med positiva tankar och ett öppet sinne. Det funkade ganska bra.
Dagen har avslutats med grill, vin och prat. Jag och Stora A har kommit fram till mycket intelligenta slutsatser och funderingar. Att fyrtio t. ex. är det nya trettio(att vi blir mer ungdomligare i sinnet, skaffar barn senare osv.), rent mentalt men att trettio är det nya fyrtio rent fysiskt(att vi blir fetare och mår mer psykiskt dåligt osv.) Vi är så nära pudelns kärna känner jag men kan inte riktigt formulera vad och hur vi har kommit fram till men mycket vin gick det åt iallafall.
Söta S är hos mormor över natten och det är bara den snart 1-åriga huliganen som är hemma och sussar sött. När det ena barnet har semester från oss så är det som om 70% av familjen och stojet är borta. Skumt. Undrar hur det känns för de andra när JAg är borta över ett dygn eller så, typ som att världen har gått under kanske?
Imorgon ska jag jobba för första gången på en evighet känns det.
Hej då vinet och hej hej sängen.

1 kommentar:

Spiderchick sa...

fanx för snäll comment söta du =)