tisdag 1 september 2009

Afrikansk drottning

Jag fortsätter min träningkavalkad (ja, från 0,0 ggr i veckan till iaf 3 ggr-kavalkad it is) Idag har jag skakat rumpa och gungat höfter till Afrikanska trummor. Vi har visat upp Simba för folket, krigat, segerdansat, varit ett med vinden och skakat damm. Gissa om Malliga Mamman hade big time hard to hålla inne med skrattet till en början. Ingen jag kände hade jag att skratta med/åt heller...så jag låtsades vara helt salig av dansen i sig. Instruktören tittade lite konstigt på mig först, sedan nickade hon gillande-haha!
Men när jag sopat bort mitt svenska generade jag och tagit fram afrikanskan i mig rörde sig min kropp som i trans och i takt med trummorna . Det var UNDERBART!
Så. Hello Africa.

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Haha, vad roligt att du gillade det! Själv har jag inte vågat mig på något sådant pass än... :-)

Malliga mamman sa...

Gör´t! Puss