måndag 7 september 2009

Bruttor

Det går andra epidemier än svininfluensan. Trevligare sådana. Nämligen giftasepidemier. Bröllopsklockor ringa som aldrig förr.
Om knappt två veckor ska en av mina barndomsvänner stå brud. Jag och Stora A är ett av två värdpar. Hur tänkte hon? En brutta med flammor på halsen högre än en valborgsmässoeld om våren, stammandes inför 80 personer-mohahaha! Bar val S, verkligen. Men det kanske är ett bra tecken, att det är någon som kommer att vara mer nervös än brudparet själva.
Dessutom har klänningen jag köpte i London i våras blivit lite för trång efter sommarens vin och lättja. Så. Igår köpte jag sådana där strumpbyxor som håller in och håller upp. Det värsta är ju att valkarna vill ju alltid ut någonstans. Så. Finns det någon slags HEL kroppsstrumpa för att hålla allt på plats? Phu.
Stora A blev iallafall oerhört imponerad över att sista månadens träning gett sådant resultat, att magen kändes som ett hårt skal. Tack shapeupslimandtrim-strumpbyxan. Som knappt går att trä på eller av. Som kliar. Förmodligen det mest osexiga plagget som skådats. Känner mig som en billig kopia av Bridget Jones. Så. Därför låter jag nog byxan ligga kvar hemma i lådan och jag släpper valkarna lösa istället.

När jag själv ska stå brud och bli en respektabel kvinna? När klänning, plats, årstid, pengar, lokal, mat, land, frisyr, tärnor, gäster och vart bröllopsresan ska gå faller på plats och min beslutsångest har lagt sig...så pensionsåldern kanske? Stora A-orkar du vänta?

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Åh, vad roligt att gå på bröllop! Det skulle jag också vilja göra! Du kommer att klara dina uppgifter galant och du kommer att vara vrålsnygg i din London-klänning! :-)

Vanilla sa...

Saknar uppdateringar från min favvobloggerska!