torsdag 24 september 2009

JAGJAGJAG

Hej. Malliga mamman lever och står i. Detta står jag i;

Jag skolar in Lilla A på förskolan.
Jag har tryckt mina nedriga nerver i en värdinnekropp på bröllop.
Jag försöker förbereda mig lite inför mitt nya jobb (läs lära mig excel fort som fanken, då mina kunskaper i detta helvetesprogram är något hm...futtiga)
Jag planerar årliga tjejhelgen.
Jag klipper min lugg kortare och kortare.
Jag tränar.
Jag grälar på Stora A.
Jag lagar mat.
Jag har planerat inför bröllopsfest.
Jag försöker hinna raka benen.
Jag tittar på Idol.
Jag pussas.
Jag leker, byter blöjor, tröstar, gungar, tränar gång med liten 1-åring och försöker suga ur det sista av föräldraledigheten.
Jag kliar onda ryggar.
Jag njuter av septembersol.
Jag har framkallat 500 bilder och ska sätta in dem i album.
Jag städar.
Jag har hälsat på i das hemtrakter.
Jag har oroat mig ( i onödan...)

Jag är en människa som inte tycker om att ha för mycket att göra på fritiden.
Jag gillar inte att vara stressad i privatlivet.
Jag har haft två veckor fulla av glädje, vånda, skratt, fest, ångest och förväntan.
Jag sitter nu här i min ensamhet, i ekande tomma lägenheten.
Jag andas och tänker.
Jag är redo för nästa fas.

På sista tiden känns det som om jag växt två meter. I själva verket är det nog endast två centimeter...-på midjan. Men jag är nöjd. Bloggen har dock känts som ett bihang utan mening. Därav mina uteblivna inlägg. Don´t hate me ni trogna läsare.
Jag är tillbaka, kanske kommer det två inlägg om dagen, kanske ett i veckan.
JAG får se.

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Oj, du har verkligen att göra Malliga mamman!

Du ska bara blogga när det passar dig. Vi (läsare) finns kvar här, vi går ingenstans! :-) Men nu när det händer massa nya saker i ditt liv så kanske det blir svårt att hinna blogga. Det kan samtidigt vara då man "behöver" en blogg som mest, så man får skriva av sig lite. Jag är säker på att det kommer att vara en massa nytt och spännande för dig nu den närmaste tiden. Lycka till med allt!

Kram

Vanilla sa...

PS Du skrev inte inlägget 02:13 va?