onsdag 4 augusti 2010

Oj då

Det är så lustigt. När jag är hemma och är sjuk, då får jag lust till all jordens sysslor att göra. Putsa fönster, rensa garderober, skura golv och torka ur kylskåpet. Kanske är det rastlösheten som sätter in eller så är det den där hjärnan igen. Hjärnan som känner att den vill retas lite. Att bli sugen på riktigt tråk-göra och att sedan verkligen inte kunna göra det. Att inte ha kropps-orken. Stört.

Just nu ser jag på en brittisk dokumentärserie om livet på en förlossning. Britter alltså... Barnmorskorna verkar vara härliga, men nyss blev jag lite illa till mods när en barnmorska informerade om att det enda föräldrar behövde var tålamod.
Tålamod är det minsta som den här malliga mamman har. Oj då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men igår var det snabb korrespondens med sms:en
; ) Jag blev riktigt imponerad!

Så du bidde sjuk, hoppas hoppas hoppas du kryar på dig snabbt gumman!!! Jag ska hålla tummarna!

Lustigt, jag reagerade också på att BM sa att man skulle ha tålamod : ) hmm...har ju haft femtielva olika barnfamiljer på besök nu senaste veckorna och det har varit riktigt intressant att se hur olika alla är. : )

Sov gott och krya på dig!

Kram grisungen