onsdag 19 december 2012

Nära (sammanbrott?) nu

I mitt huvud hade jag gjort upp den perfekta planen. Att åka och mathandla lite inför julen INNAN barnbidrag och lön och INNAN den hektiska helgen innan själva Hallelujadagen. Det var tydligen fler än mig som använde sin streetsmarthet. Uppenbarligen. Som yra höns sprang folk och spelade kastanjetter med julenötterna och harpa med revbenspjällen. Vad hände med att vara lite smidig när man handlar? Det hände inte. Vissa släääpar benen efter sig med sina supersizevaruvagnar och en del gör hoppsasteg med vassa armbågar och tillhörande skrevsparkar vid varenda varudisk. Lägg mig i framåt stupa sidoläge tack! Hätska blickar, arga baciller och gälla skratt blandas med barnaskrik och smygpruttar. Mina nerver. Men man måste ändå älska't på något sinnessjukt konstigt sätt. Kaoset.

Jag glömde julskinkan.

Inga kommentarer: